Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat betekend de streep op de kin van een berberse vrouw?

Ze worden nu vaak verwijderd en daar hoor je veel over.. Kan alleen niks vinden over de reden van zetten.. 1 streep, streep met puntjes, 3 strepen? Alvast bedankt..

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
14.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geef haar dan ook een punt Zohra. Hier NikitaJade, alvast een punt van mij.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Die streep heet een tigga. Berbervrouwen laten dit zetten als ze in de vruchtbare leeftijd komen.

Dit stukje is gekopiëerd uit een passage van een boek:
"
Daarom kom ik op voor de tatoeages van mijn moeder. Ze heeft er drie, op het gezicht. Toen haar lichaam van meisje naar vrouw veranderde, werd haar volwassenheid beklonken bij een vrouwelijke tatoeëerder; dit gebeurde in de Rif. De eeuwenoude symbolen zijn verankerd in de berbercultuur. Het zijn rituelen om de Mens te bevestigen in zijn bestaan. Van veel tiggas is de betekenis al verloren gegaan"
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dat zijn eigenlijk gewoon tattoos. Die werden vroeger gezet en stonden waarschijnlijk voor het volk waarbij ze horen..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb dat wel eens gevraagd. Die strepen zijn een tijd in de mode geweest, volgens mijn Berberse zegsvrouw.
Er zit geen diepere betekenis achter.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding