Waar werden de meeste schilderijen van het museum tijdens de tweede Wereldoorlog bewaard?

Toegevoegd na 58 seconden:
Rijksmuseum

Toegevoegd na 6 dagen:
In de buurt van Steenwijk.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Leuk dat je ook dwdd kijkt ,
in een bunker in Noord-Holland
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In de 2eWO had men weinig vrijheid tot de kunst, die was beperkt tot wat de duitsers mooi vonden, allerlei kunstenstromingen zoals dadaisme, constructie zijn hier in tegenstrijd gekomen. Deze schilderijen en kunst werden gemaakt buiten de landen waar zich oorlog bevond. Punten waar kunstenaars heen vluchtte in de oorlog was voornamelijk zwitserland of de VS (new york) ik denk dat voornamelijk hier de kunstwerken vandaan kunnen komen.