Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

wat te kopen voor engels gastgezin?

ik ga een weekje naar londen en moet iets hollands kopen voor mijn gastgezin iemand ideeën?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (14)

Ja, leuke nederlandse souveniers down het altijd goed! Dus, bosje tulpen en klompjes. Of een leuk beeldje.
Veel plezier daar!

Toegevoegd na 16 seconden:
Doen*
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Drop, stroopwafels, tulpen. Je hebt van Blond ook wel leuke Nederlandse dingen. :)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
stroopwavels
klompen
pannekoeken
poffertjes
molens
of kaas
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een zakje nederwiet?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hahaha! nederwiet xD
Als het kon zou ik je een +je geven :)
capthavoc
14 jaar geleden
spacecake for by the tea lol
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan is het pas echt "high" tea ;-)
Stroopwafels
Kaas
Drop
Hagelslag
Klompen
Delfts Blauw
Tulpen Bollen

Ik heb voor mijn gastgezin toen drop en een stuk kaas meegenomen.
veel plezier alvast..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat weet je niet. In frankrijk smullen ze ervan en het is persoonlijk. Je kunt ook een Hollands pakketje maken van alles en nog wat. Vinden ze iets niet lekker kunnen ze altijd genieten van een ander oer hollands product...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je zegt al meestal zie ik:P neem gewoon van alles wat en het kan niet missen..:D
Engelse drop uit Nederland? :p
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik had mijn gastgezinnen, een ronde kaas gegeven en een oudhollands schort (te koop bij Xenos) ze verkopen ook koektrommels met hollandse printjes, die kun je dan vullen met stroopwafels of andere hollandse lekkernijen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
...in AH heb je (A'dam, bij Dam en Museumplein) doos bonbons in vorm van grachtenpanden...of boterbabbelaars, Haagse hopjes...op de markt sleutelhanger met klompjes of ijskast magneetjes...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij de Xenos hebben ze Delftsblauwe koektrommels. Doe er een klompjes-sleutelhanger, een pak speculaas en een pakje dropjes in. Eventueel doe je er nog een zelf-geript cd'tje met leuke Nederlandse muziek bij (hoeft niet perse Nederlandstalig te zijn).
Veel plezier in Londen!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hagelslag! Dat kennen ze daar niet, maar ze zullen het gegarandeerd lekker vinden. Neem ik ook altijd mee voor vrienden in Zwitserland en Italië.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Moest ik ook doen! Ik had stroopwafels! Je kan ook een kaas schaaf doen met een blok kaas. Kaas schaaf kennen ze daar niet. :p
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een echt lekkere ontbijtkoek, boerenkaas, Leidse kaas of Friese nagelkaas, een flesje Beerenburg of jonge jenever, en gevulde koeken zijn nog niet genoemd, en werden door mijn Welshe vrienden altijd erg gewaardeerd.
Ook, gek misschien, maar volkorenbrood met zonnepitten ed (Albert Heyn heeft een erg lekker, dat 'pain cereales' heet) vinden ze erg lekker en bijzonder : brood is in Engeland niet zo heel gevarieerd - hoewel in Londen misschien veel meer dan buiten grote steden...
Ook echte Droste-cacao : je kunt alleen mierzoete chocolademengsels kopen om warme chocolademelk mee te maken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben een tijdje bij het gastgezin van mijn beste vriendin in The Uk geweest en heb ze stroopwafels gegeven (die doen het altijd goed, ook bij mijn Braziliaanse neef) en het boekje 'I always get my sin'. In dit boekje staan hilarische fouten die Nederlanders maken als zij Engels spreken. We hebben het toen samen gelezen en er erg om moeten lachen. Wat voorbeelden zijn:

'I do not want to fall with the door in house'

'How do you do and how do you do your wife?'

'may i thank your cock for the lovely dinner?'
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij Xenos heb je op dit moment van alles in Dutch style. Mokken, schorten, borden, servetjes. Echt met typisch delfts blauwe prints. De mokken zijn maar 1 euro, de servetten ook. Niet duur en erg leuk!

Veel plezier in Londen!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing