Wat is de echte naam van een mini gitaar?

Mijn opa had vroeger altijd zo'n soort van mini gitaar waarop hij indonische liedjes speelde. Het is zo'n typisch klein hawaiiaans achtig akoustisch gitaartje, het klinkt heel apart en vraag me af hoe zo'n ding heet.
Hieronder een foto als voorbeeld:

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Hoe ze heet,weet ik niet aar het ding wat ze in de handen heeft is een *springende vlo*, wat in het Hawaiiaans vertaald wordt in ukelele en in het Nederlands zeggen we Joekelille.

Ha, die Jaspertje; Zo'n ding het een ukelele.

Een ukulele. Ze zijn gewoon in de muziekhandel verkrijgbaar!

Aloha, Poosje terug toevallig z'n schattig klein gitaartje langs de kant vd weg gevonden, waarna ik ook geïnteresseerd raakte naar dit instrument..In eerste instantie dacht ik ook dat t een Ukelele was, maar bij nader onderzoek bleek dat dat helemaal niet zo is, want een Ukelele heeft slechts 4 snaren (deze zijn bijna gelijk aan de bovenste 4 van een normale grote gitaar, heb ik me laten vertellen..) Die ik heb is wel even groot als een Ukelele, maar heeft 6 snaren, dan is een Guitalele heb ik ontdekt.. Bijgevoegd heb ik een link naar een YouTube video van Sungha Jung, deze jongen bespeeld zowel Ukelele, als Guitalele, in dit filmpje worden beide instrumenten gespeeld Meer info; Wikipedia Vertaald uit het Engels-Een gitalele, ook wel een kīkū genoemd, is een gitaar-ukelele-hybride, dat wil zeggen een "1/4 maat" gitaar, een kruising tussen een klassieke gitaar en een tenor of baritonukelele. Ik hoop dat je je opa zijn instrument in één van deze zult herkennen als het zijne, mahalo, Remke

Bronnen:
https://youtu.be/BxTW8i6QvAE

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100