Eiffeltoren .

Om deze toren min of meer te beschermen,wordt het pronkstuk van Parijs om de 7 jaar geverfd. Er is bekend gemaakt,dat hij in een bepaald jaar ruim 5 jaar dicht gaat,om het opnieuw grondig op te knappen. Dan wil men het gaan afkrabben,schuren en opnieuw van een verflaagje voorzien. In welk jaar wil men daarmee starten en hoeveel kilo is deze bekende bezienswaardigheid in de loop der jaren ongeveer zwaarder geworden ?

Weet jij het antwoord?

/2500

Er is helemaal niets over bekent dat de eiffeltoren 5 jaar dicht gaat, dat zou ook een hele grote foute toeristische beslissing zijn! Frankrijk verdiend jaarlijks namelijk heel veel aan het toerisme van de eiffeltoren, als ik weet hoeveel, zal ik een reactie plaatsen :)

De Eiffeltoren gaat zeker niet 5 jaar lang dicht. In 1996 is er door de werkers van de Eiffeltoren 5 dagen gestaakt (de inzet was parkeerfaciliteiten en een kortere werkweek), de kosten van die staking: 500.000 dollar. Stel je de kosten eens voor bij een 5 jarige sluiting! Leuke weetjes over het verven van de Eiffeltoren: -De Eiffeltoren word nu elke 7 jaar opnieuw geschilderd - De schilderbeurt duur met 25 man zo'n anderhalf jaar -de kosten van de schilderbeurt in 2001 bedroegen 3 miljoen euro -het gewicht van de verf is ongeveer 60 ton -er word niet 1 kleur verf gebruikt maar drie verschillende tinten om beter aangepast te zijn aan de kleurnuances van de Parijse hemel, de donkerste kleur word onderaan gebruikt -de huidige kleur is brons, voorheen is de toren ook rood-bruin en okergeel geweest.

Bronnen:
http://www.paris-eiffel-tower-news.com/eif...
http://www.tour-eiffel.com/images/PDF/all_...

Hier komt een grondig antwoord op je vraag,dat tevens door jou gekoesterde misverstanden ui de weg ruimt. Likje verf van 60 ton voor Eiffeltoren Jun 11, 2009 Ter gelegenheid van zijn 120ste verjaardag krijgt de Eiffeltoren een likje verf van 60 ton. ENGINEERINGNET.BE — Elke zeven jaar krijgt de Eiffeltoren een schilderbeurt met corrosiewerende verf. Zo ook dit jaar, te meer daar het beroemde monument 120 jaar wordt. De constructie – 7.300 ton zwaar en 324 meter hoog - werd in 1889 gebouwd en was oorspronkelijk bedoeld om slechts 20 jaar mee te gaan. De onderhoudsbeurt is niet eenvoudig: 25 schilders verslijten er zo’n 1.500 verfborstels op en smeren zowat 60 ton anticorrosieve verf – een primer en een topcoat - op de 250.000 vierkante meters staal. Daar zal na zeven jaar nog 10 ton van overblijven. Ze zijn er 18 maanden mee zoet. Het Griekse bedrijf Stelma, dat de opdracht binnenhaalde, ziet zijn omzet met grofweg 4 miljoen euro stijgen. Het werk zou in de herfst van 2010 rond moeten zijn. De Eiffeltoren was overigens niet altijd bruin. Oorspronkelijk had hij een ‘Venetiaans rood’-kleurtje, later was hij geel en nu – sinds 1968 – een schakering van bruin. Al bij al zitten er 18 lagen verf op het staal. Volgens kenners en fotografen zou dat speciale bruin het ‘meest dankbare’ kleurtje zijn.

Bronnen:
http://www.e-architecten.be/wp-architecten...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100