De volgende instituten geven lessen in Manga of Anime (in volgorde van aanbeveling). Zover ik weet heeft alleen Kyoto Seika University een faculteit geheel gewijd aan Manga.

Opleiding:
Kyoto Seika University

Tokyo Polytechnic University

Osaka Electro Communication University

Courses:
Nagoya University of Art en design

Manga/anime courses vanaf lente 2008:
Gakushuin University

Tokyo national University of Arts (zal de eerste nationale universiteit zijn met een opleiding in manga/anime.

Toegevoegd na 29 seconden:
Als je per se in Nederland wilt blijven kan het nog moeilijk worden ;)