Met name portretten en hier endaar wat anders.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rembrand schilderde ' levende schilderijen', de zogenaamde 'Tableaux vivants'.

Hij portretteerde vooral mensen in opdracht (om te kunnen leven) en maakte veel Bijbelse taferelen, waarin zijn vrouw, zoon, huishoudster en vriendinnen als model fungeerden en nadrukkelijk aanwezig waren op zijn doeken.
Zijn werk hoort tot de Barok en van zichzelf vond hij dat hij een portret- en historieschilder was. Hij heeft wel honderd zelfportretten geschilderd en twintig geëtste-.
Hierop is een scherp zelfbeeld te zien van zijn uiterlijk en zijn gevoelens. Hij was en is beroemd geworden om zijn manier van licht schilderen. Het werd daardoor een levendig schilderij met veel dramatiek.

Toegevoegd na 3 minuten:
In totaal heeft hij ong. 300 schilderijen, 300 etsen en 2000 tekeningen gemaakt die bekend zijn. Het kan natuurlijk ook zijn dat het er meer waren, want af en toe duikt er weer eens een op waarvan men het bestaan niet wist.
13 jaar geleden
Hij schilderde vooral de 'Gouden eeuw', al had hij daar tijdens zijn leven nog geen flauw benul van. Dat zijn schilderwerken 'goud' waard zouden worden, en waardering zullen oogsten,
moet hij toen wel geweten hebben. Zijn vele zelfportretten stralen toch uit dat hij (alsnog) geniet van de bewondering die hij tijdens z'n leven te weinig heeft gekregen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rembrandt maakte eerst hele precieze schilderijen. hij was echt een hele bekende schilder daardoor geworden. maar later schilderde hij steeds minder precies. waarom is niet bekend. hij vond het waarschijnlijk leuk om te doen. hij was ook vooral bekend om zijn portretten, dat was eigenlijk het enigste wat hij deed.