Soms, en hoogstens aan de kleding omdat Indiërs doorgaans, maar niet allemaal, hindoe zijn en Pakistani moslim (maar ook niet allemaal). Zelfde geldt voor Sri-Lankezen en inwoners van aangrenzende landen als Bhutan en Nepal. En ja, als ik mevrouwen uit die regio (dat is nog wel te traceren aan uiterlijke kenmerken) tegenkom met een kleurige stip op het voorhoofd dan durf ik er wel op te gokken dat het een hindoe-mevrouw is. Maar ze kan uit alle genoemde landen komen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dus niet.

Je kunt ook niet het verschil zien tussen een Belgische en een Nederlandse persoon.
Of tussen een Engelse en een Duitse persoon.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een écht duidelijk verschil is er niet, en al zeker niet te zeggen. India is zó groot, er zijn zoveel verschillende volken binnen India, dat je nauwelijk verschil zult kunnen zien, zeker niet als de persoon uit de twistregio komt.

Wat ik wel heb gemerkt; over het algemeen zijn Indiase mensen wat fijner gebouwd, wat meer richting aziatisch, en Pakistaanse mensen wat meer Midden Oosters, maar dat is weer geen stelregel. Ga er dus nooit vanuit...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is lastig. Zij lijken voor niet-pakistaanse en niet-hindoestaanse mensen veel op elkaar.
Ik zelf ben Pakistaanse en herken zelf wel meteen aan een ander of hij/zij Hindoestaanse of Pakistaanse is, maar ik weet van anderen dat het heel lastig is om de Hindoestanen en Pakistanen te onderscheiden.

Pakistanen zijn vaak nog traditioneel gekleed. Ook zijn zij vaak wat lichter qua huidskleur dan de Hindoestanen. En zo zijn er nog wel velen andere verschillen eigenlijk..