Is het Arabisch ooit veranderd?

Het Nederlands is in de loop van de eeuwen steeds veranderd, is dat met het Arabisch ook zo of is het altijd hetzelfde geweest?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Alleen het in de 7e eeuw in de Koran vastgelegde Arabisch is hetzelfde gebleven. Verder heeft het Arabisch zich, zoals iedere taal, ontwikkeld. Het Arabisch van Marokko verschilt behoorlijk van dat van Egypte en van Saoedi-Arabië.
Ook verschilt de hedendaagse spreektaal van het klassiek Arabisch. Een automonteur heeft een ander vocabulair nodig dan een kamelendrijver.