Met afstand: Herman Finkers.
Briljant in kleine woordgrapjes, zelfs over de grens.
Het is een lief kind is nog steeds een uitdrukking die wij regelmatig gebruiken :)
En de omschrijving van Almelo: Als 's morgensvroeg de zon opkomt en de leeuwerik begroet die hoog in de lucht het landvolk bezingt dat vrolijk lachend aan het werk slaat, terwijl de ruisende waterval het dal voedt waarin herderinnetjes in hun kleurige klederdrachten de geurigste kruiden zoeken voor het avondmaal, dan ligt 1200 kilometer verderop de stad Almelo.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het liefste kind dat ik ooit heb gezien:p
Hij is briljant inderdaad.

Andere antwoorden (16)

André van Duin. Da's eigenlijk de enige die ik wel leuk gevonden heb. Zonder al dat overdreven gevloek van tegenwoordig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Van Duin is een komediant, geen cabaretier
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oh... Sorry.
Dan blijven er niet veel over. Bijna allemaal moeten ze 't met een hoop gevloek doen. Dan hoeft 't van mij niet meer.
Bert Visser. Droge koppen en geweldig actief...

Toegevoegd op 15-06-2009 21:11:38
Maar dat is op dit moment. Aller tijden blijft het Toon Hermans, omdat 'ie geen bevolkingsgroepen op een denigrerende manier belachelijk maakt en geweldig met taal speelt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Theo Maassen.

Hij kan dingen uit de maatschappij laten zien, waar je nog nooit zo bij stil hebt, maar waar je dan toch heel verontwaardigd over bent.
En aan de andere kant kan ik ook vreselijk om hem lachen.

Theo Maassen heeft humor, maar kan toch ook heel serieus zijn. Kijkt in zijn programma in de spiegel, en bekijkt de wereld in de spiegel. Daar kan ik erg van genieten.

Overigens vind ik Jan Jaap van der Wal, Javier Guzman en Hans Teeuwen ook erg goed, maar ik ben het meest gecharmeerd van Theo Maassen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Najib Amhali, zijn imitaties, de meesterlijke geluiden die hij produceert, het op de korrel nemen van zijn eigen Marokkaanse gemeenschap op een manier die ook nog respectvol is, typetjes... Need i say more?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind Najib Amhali redelijk overschat. Als je het objectief bekijkt heeft hij niet echt veel goede grappen gemaakt.
Herman (van Almelo) Finkers. Het kan niet droger dan droog en voor mij is het dan het meest verrassend lachwekkend.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er is geen betere...
Herman Finkers, die man heeft stijl... Hij zet zichzelf op de korrel...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben het nog nooit zo met je eens geweest:)
najib amhali
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Theo Maassen staat er al.
Arjan Ederveen dan maar. Vanwege de leuke ideeën.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Harry Jekkers!!!

Ik heb namelijk een hekel aan cabaretiers die grof zijn (zoals bijvoorbeeld Hans Teeuwen), cabaretiers die constant negatief schenen moeten schoppen (Youp van ´t Hek).

Harry is net als vele andere cabaretiers maatschappijkritisch, maar weet dit met een glimlach te brengen. Hij lacht eigenlijk een beetje om de maatschappij in plaats van dat hij ontiegelijk kwaad is op de maatschappij. Hij heeft de houding van een levensgenieter en dat mag ik erg graag.

Verder bevat zijn show veel diepgang en veel wijsheden, met name zijn liedjes. Hij heeft een visie op het leven die erg aansluit op de mijne. Daarnaast is zijn humor ook ontzettend leuk en spitsvondig.

Verder heeft hij natuurlijk met Klein Orkest ontzettend mooie liedjes geschreven, met als hoogtepunt "Over De Muur" http://www.youtube.com/watch?v=I7CtI6LKgaY

Verder onder de naam Harry Klorkestein (KL-orkest-EIN!) natuurlijk zijn hit Oh Oh Den Haag. http://www.youtube.com/watch?v=IrH2kEhHtPM

Daarnaast heeft hij met Klein Orkest ook geweldige kinder-CD´s gemaakt (bv. Roltrap Naar De Maan). Veelal met leuke liedjes, maar ook een geweldig nummer over de dood: http://www.youtube.com/watch?v=fHfVTMhpNPI

Ten slotte nog één van mijn favorieten. Niet veel diepgang, maar wel leuk:
http://www.youtube.com/watch?v=m-wnBJLOFdg&feature=PlayList&p=B459C38407483CA2&playnext=1&playnext_from=PL&index=4
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eén van zijn beste stukken vind ik de sigarettenautomaat-vergelijking :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja!!!! Briljant! Een vergelijking van Ome Jan natuurlijk...
Hans Teeuwen, absurder dan dat wordt t niet.
14 jaar geleden
Toon Hermans! Zijn humor was eenvoudig maar toch diepgaand. Zijn teksten zijn om over na te denken. Soms, als ik een stukje van hem bekijk of iets lees ben ik nog steeds verbaasd over de simpele waarheid van zijn liedjes, ook al heb ik het al tientallen keren gezien. Het zijn dingen die iedereen weet, maar niemand heeft het ooit opgeschreven, hij wel, met veel plezier en humor. Gewoon bijzonder.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Acda en de Munnik

Geen duo's? Dan Bert Visser, of Jochem Meyjer, of Theo Maassen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Najib Amhali, harry jekkers, brigitte kaandorp.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ook ik stem voor herman finkers, een heerlijke droogkloot met briljante woordspelingen.
14 jaar geleden
Voor langer geleden zeg ik Paul van Vliet en Herman van Veen. Voor nu Harry jekkers. Deze houden respect hoog in t`vaandel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wim zonne velt
Hij was echt goed