Hoe doen postzegelverzamelaars dat tegenwoordig?

Ik bedoel, met al die stickers als postzegels?
Ik zag dat er ook nog wel speciaal weleens zegels uitkomen op de oude manier, maar dan bepaald de postzegelmaker dus eigenlijk of het een verzamelobject moet worden of niet...
Hoe verzamel je nou van die stickers? En al helemaal gebruikte?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Er zijn verschillende manieren om postzegels te verzamelen.
Wanneer je alleen ongebruikte zegels verzameld, kan dat door complete stickervelletjes te verzamelen. Ook zijn er uitdrukte zegels verkrijgbaar. De kartels zijn dan ook doorgedrukt in het beschermvelletje. Je hebt dan een dikke postzegel met 2 lagen: de eigenlijke klevende zegel met er nog aan vast de laag die je er anders zou aftrekken.
Daarnaast kunnen mensen ook gebruikte postzegels verzamelen. Zelf weet ik niet of het nog mogelijk is om de nieuwe postzegels af te weken.