ik ben met acrylverven begonnen maar weet niet meer hoe je een kleurwaaier moet maken wie weet dat wel?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (2)

Op volgende pagina kun je een digitale kleurenwaaier downloaden. Groetje
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet niet of ik je goed begrijp,maar probeer dit eens

Ga naar een bouwmarkt/verfwinkel en haal van één merk de hele serie kleurstaal kaarten. (Vraag voor de zekerheid even een aan een verkoopster of het mag, want het lijkt wat raar als je een hele serie pakt, maar ze liggen er tenslotte om gratis mee te nemen) Pak de kaarten wel direct op volgorde, dat scheelt thuis heel wat werk.

Als je thuis bent kijk je of alles op volgorde ligt, als alles goed ligt maak je aan één kant een gaatje met bijvoorbeeld een gaatjesmaker of een perforator. Probeer de gaatjes op dezelfde plek te maken zodat de kleurenwaaier er uiteindelijk mooi uitziet.

Nu in de hele serie een gaatje zit kun je er een lint, draadje of een stukje kant doorheen rijgen, leg er een knoopje in. En dan is je kleurenwaaier af.

Heb nog een uitgebreide kleurenkaart gevonden van acrylverf,misschien heb je er iets aan
http://www.talens.com/uploads/products/%7B00C1E905-406C-490B-8079-5B9DCA9927BA%7D_C_NED.pdf