Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe weet ik welk merk of welke zwarte stof ik moet kopen?

Een grote lap stof van katoen die niet verkleurt. Ik wil namelijk een pak maken voor een vechtsport maar ik wil zeker weten dat t katoen niet gaat verkleuren.

Welk merk kan ik het beste kopen, en welke juist niet?

Toegevoegd na 38 seconden:
Ps. Ik ben v plan stof op de markt te kopen.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (5)

Als je naar de markt gaat, kan je het beste even informeren bij verschillende stoffen kraampjes. De mensen die de stof verkopen hebben er meestal veel verstand aan en zij kunnen je aanraden wel je stof je wel of juist niet moet gebruiken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Eerlijk gezegd heb ik niet zo goede ervaringen met de eerlijkheid van de gemiddelde marktkooplui, en zou in jouw geval liever naar een goede stoffenwinkel gaan. Maar aan de andere kant, katoen is makkelijk te verven, dus mocht het verkleuren, kun je het altijd nog een opfrisser geven met Dylonverf voor de wasmachine.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Stof die niet verkleurt is een synthetische stof, bijvoorbeeld van 100% polyester, maar deze stof draagt niet fijn als je het op je huid gaat dragen. Het beste voor kleding is een natuurvezel als katoen, maar dit is niet kleurecht bij vaak wassen of door zonlicht. Katoen kan je wel verven, en een synthetische stof niet.
Kies je voor een mix van bijv. katoen en polyester dan heb je de meeste kans dat de kleur mooi blijft en dat het ook nog aardig goed aanvoelt als je het draagt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Zou een beetje stevige katoen nemen en die met speciaal wasmiddel (voor donkere kleuren) niet hoger wassen dan 30 gr. Maar er zal altijd wat verkleuring optreden. Dus ook altijd alle delen tegelijk wassen, gaat de verkleuring in ieder geval gelijkmatig.

Toegevoegd na 1 dag:
Ik weet niet waar je woont maar er zijn regelmatig speciale stoffenmarkten in Nederland (12 december Noordplein Rotterdam) Heb afgelopen weekend goede stevige katoen kunnen kopen voor € 0,50 p/m. Als je dan gewoon enorm veel neemt bijv. 3 x de hoeveelheid voor 1 pak ben je heel voordelig uit en kan je vrij makkelijk weer een nieuwe maken zonder al te veel kosten. Bij de link staat de agenda van deze markten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
staat op verpakking
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing