Welke taal is grammaticaal 'makkelijker'; Frans of Spaans?

En, als je Spaans gaat leren: heb je dan een voordeel als je al basis Frans kunt?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
9.9K

Het beste antwoord

Spaans is makkelijker. De Spaanse grammatica heeft veel minder uitzonderingen. Met name de Franse werkwoorden zijn daar berucht om.

De gelijkenis tussen Spaans en Frans is als tussen Nederlands en Duits. Veel woorden zijn te herkennen (bijv.: "waarom" is "por qué" in het Spaans en "pourquoi" in het Frans).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Als je al wat Frans "kent", dan is Spaans iets makkelijker.
Er kan dat een stukje herkenning zijn.
Maar het zijn allebei Romaanse talen, terwijl het Nederlands - en Duits en Engel bijv. - Germaanse talen zijn.
Daar zijn wij wat meer aan gewend.

Welke van de twee het makkelijkste te leren is, is moeilijk te zeggen.
Dat heeft ook te maken met motivatie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Grammaticaal gezien is Spaans een stuk makkelijker te leren dan Frans. Er komen heel veel van het Engels en Frans afgeleide woorden in het Spaans voor. De grammatica van Frans is redelijk ingewikkeld, terwijl het bij Spaans wel meevalt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het is een voordeel als je al basis-Frans in huis hebt.
Frans is moeilijker dan Spaans.

Toegevoegd na 47 seconden:
grammaticaal gezien is Spaans minder moeilijk dan Frans.

Toegevoegd na 2 minuten:
het zijn beide Romaanse talen.