Als ik een koor(tje) op wil richten, moet ik daar dan altijd een officiële vereniging van maken?

Dus inschrijven in de KvK?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.1K

Het beste antwoord

Nee hoor, als je het gewoon met je vrienden wil doen is dat niet nodig.

Wanneer je van plan bent om ook, via het koor, commerciële activiteiten te ondernemen en dus geld wil verdienen is dat wel nodig.

Zie bij bron de informatie die de KVK geeft over verenigingen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Je kunt ook een vrienden club maken.

Toegevoegd na 44 seconden:
Maar als je een officiele status wil moet je wel een vereniging oprichten en een inschrijving doen bij de kvk
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Nee, dat is niet per se noodzakelijk. Wel is het verstandig voor als je contributie wilt gaan heffen en een organisatie moet doen. Het kan nare problemen voorkomen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee hoor, dat hoeft allemaal niet.
Gewoon eerst lekker gaan zingen met elkaar, en tegen de tijd dat je op wereldtournee gaat, CD's gaat maken en een officiele manager nodig hebt, om de agenda van het koor bij te houden, dan moet je eens gaan denken aan inschrijven bij de KvK, en hoe je het precies regelt met die vereniging. Die manager die je dan aanstelt (of zakelijk leider) die weet daar dan vast alles van. Succes met je koor!