wat betekent die tekening van een man met 4 benen en armen en daaromheen een rondje en een vierkant

ik weet niet hoe de tekenaar heet.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.9K

Het beste antwoord

De man heet: "Man van Vitruvius"

De tekenaar is Leonardo da Vinci, deze tekent met deze tekening het ideale menselijk lichaam gebaseerd op een pentagon met de verhouding 1 op 1,618 (van de gulden snede)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom wordt hier in godsnaam 2x een - aan toegekend?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vraag me gewoon af waaròm mensen dit als verkeerd antwoord aanmerken. Aangezien er gewoon feiten staan, en een goed antwoord.. Er staat geen verkéerde informatie ofzo.. Dus ben benieuwd naar de beweegredenen van de mensen die minnen geven hiervoor.. ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik snap 'm ook niet. krijg je een plusje van mij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hmmm... heb het flauwe vermoeden dat die minnen te maken hebben met het feit dat hetzelfde antwoord al gegeven was. Heb dat ook paar x gehad en verwijder nu mijn antwoord als iemand me voor was om dit soort irritaties te voorkomen. (Ehh.. - dus niet van mij hoor)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hm ja denk het ook. Maarja, ik was bezig meer het antwoord typen, en toen was blijkbaar iemand sneller,lol. Nouja jammer dan ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En wat ik dan niet snap is dat degene onder mij met bijna zelfde informatie alleen met extra overbodige informatie zoveel plusjes krijgt ..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jouw informatie is precies goed.
Niet te kort en ook niet extreem lang.
Dus ik kies jouw antwoord

Andere antwoorden (2)

Leonardo da Vinci is de tekenaar.

De tekening heet 'Man van Vitruvius' en geeft de ideale verhoudingen weer tussen de lichaamsdelen.
13 jaar geleden
De man van Vitruvius. ;-)

Volgens Leonardo's notitie in de bijgaande tekst, geschreven in spiegelschrift, is de tekening gemaakt als studie-voorbeeld van het (mannelijke) menselijk lichaam, zoals beschreven in het Latijn, in zijn geschrift "de Architectura", Boek 3, Hoofdstuk 1; "De planning van Tempels, door Marcus Vitruvius Pollio:
", palmus autem habet quattuor digitos,"
Een palm is de breedte van 4 vingers.
Een voet is de breedte van 4 palms. (12 ").
Een kubit is de breedte van 6 palms.
Een pas is de breedte van 4 kubits.
De lengte van de man is 4 kubits. (24 palms).
", erit eaque mensura ad manas pansas,"
De lengte van zijn uitgestrekte armen is gelijk aan zijn lengte.
De afstand van de haargrens tot de onderkant van de kin is een 10-de van de lengte van de man.
De afstand van de kruin tot de onderkant van de kin is een 8-ste van de lengte van de man.
De afstand van onderin de nek tot de haargrens is een 6-de van de lengte van de man.
De maximale breedte van de schouders is een kwart van de lengte van de man.
De afstand van het midden van de borstkas tot de kruin is een kwart van de lengte van de man.
De afstand van de elleboog tot aan de vingertop is een kwart van de lengte van de man.
De afstand van de elleboog tot aan de oksel is een 8-ste van de lengte van de man.
De lengte van de hand is een 10-de van de lengte van de man.
De afstand van de onderkant van de kin tot de neus is een 3-de van de lengte van het hoofd.
De afstand van de haargrens tot de wenkbrauwen is een 3-de van de lengte van het hoofd.
De lengte van het oor is een 3-de van de lengte van het hoofd.
De lengte van de voet van de man is een 7-de van zijn lengte.

Allemaal te vinden op:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Vitruviusman