hoe geef ik verhalen uit?

ik schrijf verhalen, en krijg hiervoor heel veel complimenten. vele mensen zeggen dat ik dringend mijn verhalen moet gaan uitgeven.
nu vraag ik me af hoe ik dat moet aanpakken. Ik denk dat uitgevers overstelpt worden met mensen die denken dat ze kunnen schrijven. En uitgeven in eigen beheer is ook niet echt je dat...
het zou leuk zijn mocht er eens iemand met kennis van zaken ze kunnen lezen en de kansen inschatten of ze echt wel marktwaarde hebben. maar ik ben bang dat de verhalen dan worden "gepikt" (is me al gebeurd)...

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Doe mee aan verhalenwedstrijden! Dat is een goedkope manier om je talenten te laten beoordelen door een vakkundige jury, en als je geluk hebt, win je wat en wordt je verhaal ook nog in een bundel of tijdschrift gepubliceerd. Als je bij een uitgever aanklopt met nieuwe verhalen en je hebt al verhalen die bekroond zijn, komt het net iets makkelijker binnen.

Bronnen:
http://www.schrijvenonline.org/wedstrijden

Er zit toch niets anders op dan een paar verhalen aan een uitgevrij voor te leggen. Wie weet zien ze er wel wat in. Nee heb je, ja kun je krijgen. Een uitgeverij mag nooit jouw verhalen stelen!!!

Je kan het tenminste proberen, naar een uitgeverij te gaan. Iemand die ik ken heeft vele pogingen gedaan, en er werd toen uiteindelijk een boek uitgegeven!

Je kan het proberen via een lokale schrijver of via een journalist o.i.d. die kennis heeft van wat goed of slecht is. Je kan ook bijvoorbeeld alleen het eerste hoofdstuk opsturen naar een uitgever, veel meer dan dat zullen ze in eerste instantie toch niet lezen. Als het slecht is waarschijnlijk niet meer dan de eerste pagina.

Ik ken een hele goede site waar je je zelf geschreven "boek" kan uploaden, bewerken, een mooie cover kan ontwerpen, voor en achterkant kan maken zoals je wilt, vervolgens, als alles is zoals je wilt, bestel je eerst je eigen boek je kan nog kiezen uit verschillende maten en hard en zacht-cover. De enige aanrader is wel om gebruik te maken van lettertypes waar hun ook mee werken anders is de kans op misdrukken (foutieve letter druk af en toe) wat groter. De prijzen zijn heel redelijk ( ik heb een dik sprookjesboek op A4 formaat laten maken door voor mijn zoontje, was 36 euro kwijt inclusief verzendkosten hardcover) Als het dan echt je eigen verhaal is, dan kan je hem ook via die site publiceren, er zit een webshop aan gekoppeld waar je je boek te koop kan zetten en waar mensen jouw boek kunnen bestellen/kopen. Je kan dan zelf je boek op allerlei manieren promoten en wijzen op de plek waar hij aangeschaft kan worden. Ik vind het een echte aanrader als je niet meteen met uitgevers in de weer wil, maar wel je boek wilt laten drukken en hem wil kunnen verkopen. Site zie bron: Voor het geld, en de eenvoudigheid een absolute aanrader. Toegevoegd na 43 seconden: En moet wel zeggen, met dik bedoel ik 900 pagina's ongeveer.

Bronnen:
www.lulu.com

Stuur ze naar vijf ,zes verschillende uitgeverijen tegelijk.Vermeld ook of je ze terug wil en indien wel voeg dan een aan jezelf gefrankeerde briefomslag bij. Laat anderhalve lijn regelafstand tussen, dat leest makkelijker. Maar ik vrees dat je veel geduld zal moeten hebben.In deze tijden en met het kleine afzetgebied wordt er echt niet snel iets uitgegeven.Als je nu iemand zou vermoorden dan zou je misschien kans maken, want een schrijvende moordenaar dat haalt de pers.

Neem eens een kijkje op de site: http://www.tenpages.com/ Hier kunnen mensen een manuscript plaatsen en daar kunnen mensen die er iets in zien aandelen voor aanschaffen. Elk aandeel kost 5 Euro. Als er 2000 aandelen van een boek verkocht zijn aan minimaal 100 verschillende aandeelhouders, dan geeft de uitgever die achter die site zit het boek uit. Er staan al vele leuke manuscripten op en de eerste boeken zijn inmiddels al uitgegeven.

Stuur je verhaal eens door naar Boekscout. Dit is een uitgever die ook beginnende schrijvers een kans geeft om een boek uit te geven. Als je een positieve reactie krijgt op je manuscript, zul je vanaf begin tot het eind worden begeleid, zeker fijn als je nog maar weinig weet van de uitgeverswereld.

Bronnen:
http://www.boekscout.nl

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100