Waarom bestaat school en waarom moet je zo lang naar school?

Toegevoegd na 4 minuten:
En waarom moet je voor de vakken leren die je voor je latere werk niet nodig hebt?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
7.3K

Het beste antwoord

Dat is om je voor te bereiden op de maatschappij waar je in terecht komt. Je zult straks moeten werken om te kunnen overleven, en dat gaat een stuk makkelijker indien je een goede opleiding genoten hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

School bestaat om te leren. Je leert nederlands schrijven bijv. Daarnaast heb je een opleiding nodig om te kunnen werken. Geen opleiding dan wordt het wat lastig om te kunnen werken

Toegevoegd na 4 minuten:
Voor je algemene ontwikkeling is dat noodzakelijk

Toegevoegd na 6 minuten:
Daarnaast weet je ook nog niet wat je gaat worden. Kan altijd nog veranderen ook
13 jaar geleden
ronron1212
13 jaar geleden
Dat is algemene ontwikkeling die heb je ook nodig. Anders blijf je erg beperkt in je kennis
School is voornamelijk bestemd om jou die dingen te laten leren,die je ouders je niet kunnen leren. Het duurt zo lang, omdat er zo veel te leren is en je later welbeslagen ten ijs komt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat je van te voren meestal niet weet wat je later gaat doen, net zo als de zorgverzekeraar kraamhulp in het pakket heeft,terwijl je een man bent!
School bestaat er om mensen de bassiskennis te leren. En met die kennis die eventueel uitgebreid kan worden met een vervolgopleiding kun je dan het werkveld in gaan om geld te verdienen, om zo jezelf (en mogelijk anderen) te kunnen onderhouden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door naar school te gaan, leer je, om te overleven in de maatschappij. Als je niet kunt lezen en schrijven, kan je ook niet werken. Dus kan je ook geen eten kopen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je naar school gaat, maak je kortere dagen als de meeste mensen die een baan hebben. Reken er maar op dat je later nog langere dagen maakt (of je moet een baan vinden waar dat niet voor geldt, of je moet helemaal niet werken gaan, maar dat is aan jezelf). Je hebt trouwens ook nog meer dagen vrij en meer vakanties.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als er geen school bestond, bestonden er geen dokters, advocaten, huisartsen, adviseurs, notarissen tot de wat makkelijkere beroepen kapper, kok, verkoper, manager etc etc. dus als er geen school bestond konden de mensen nergens heen en leefden we nog hetzelfde als in de oertijd. Het duurt zo lang omdat je veel van je beroep moet leren zodat je het later goed kunt uitoefenen. We moeten dus heel blij zijn dat school bestaat en een ander kijk naar school nemen dan het is saai. Doe nu je nog jong bent moeite en later heb je een goed betaalde baan of beter nog je word je eigen baas in plaats van dat je voor een baas werkt;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zodat je later goed voorbereid bent op de maatschappij. Waarom zo lang?
-Omdat je later een baan krijgt, waar je waarschijnlijk nog langer moet werken.
-Docenten kunnen ook niet altijd vroeg beginnen (dan geven ze misschien een andere les).
-Als kinderen het thuis moeilijk hebben, hebben ze wat afleiding door naar school te gaan.
-Je hebt veel vakken die je misschien niet gebruikt later, maar je kan altijd nog van gedachte veranderen (van wat je later wil worden).