Waarom verbannen ze de atoombom niet?

iedere president weet toch dat er iets mis zal gaan...

als ze nou met ieder land de atoombom verbannen, toch een beter idee?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zolang ieder land een atoombom heeft hoef je niet bang te zijn dat er een afgaat...

Het beste antwoord

Als wereldmacht wil je gelijk zijn aan andere wereldmachten.
Wanneer er landen een atoombom hebben die corrupt zijn en niet te vertrouwen, zoals Rusland en Iran. Wil je zelf ook een atoombom hebben om de andere wereldmacht te laten weten dat zodra ze een atoombom afvuren, er ook eentje naar hun onderweg is. Dit voorkomt dat landen elkaar met atoombommen aanvallen.
Maar wanneer bijv. Amerika in overleg met andere wereldmachten afspreekt om nucleaire wapens af te schaffen en een andere wereldmacht doet dit niet, heeft dit land als enig land met een atoombom de touwtjes in handen. Dan kan zo'n land heel gemakkelijk andere landen afpersen (als je geen geld betaalt krijg je een atoombom op je dak).
En dan heb ik het nog niet eens over het feit dat de Russen een aantal atoombommen simpelweg is KWIJTGERAAKT!
Er is een hele mooie docu over, weet alleen niet meer hoe die heet.

Toegevoegd na 11 minuten:
Countdown to zero is de naam van de documentaire, alleen het kijken van de trailer geeft menalnde rillingen.
Uitgelegd wordt hoe dicht we al bij nucleaire oorlog zijn geweest. De Amerikanen zijn alleen met alles begonnen, door hun onnodige machtsvertoon op Nagasaki & Hiroshima.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Er zijn alijd landen die het daar niet mee eens zullen zijn. Ze zullen zich bedreigd voelen nu ze niet meer zo'n wapen hebben dat ze kan beschermen.

Toegevoegd na 13 seconden:
alijd = altijd
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Was het maar waar dat we dat konden. Er zijn nog steeds zeer onbetrouwbare landen die mogelijk een atoombom zouden kunnen gebruiken als zij er een zouden hebben
13 jaar geleden
Het land dat als laatste de atoombom heeft, heeft de macht over de rest van de wereld.

Iedereen wil dus de laatste zijn om zijn atoombommen te ontmantelen. Maar anderen mogen daar al wel mee beginnen.

Daarom duurt het heeeeeeeeel erg lang voordat de atoombom echt verbannen wordt.
13 jaar geleden
Ja, een mooie gedachten. Maar dat doen ze niet om hetzelfde reden dat Rusland en de VS hun laatste voorraden pokkenvirus niet uitroeien. Hoe weet je dat de ander zijn voorraad écht vernietigd heeft? Zo ook met kernwapens. Naarmate de techniek zich voortschrijdt, zal het steeds gemakkelijker worden om kernwapens te fabriceren. Dus houden de grote jongens anderen op afstand met het afschrikkingsprincipe. Schiet je 1 op mij af, krijg je er 10 terug. Tot nu toe heeft het gewerkt... Geen Derde Wereld Oorlog.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat het de makkelijkste vorm is van de andere partij aan te vallen. Je hoeft geen leger meer te hebben waarbij mannen jarenlange, nutteloze training moeten ondergaan met strategiën en tacktieken. Je drukt gewoon op een knopje, en een uurtje later is je vijand verpletterd. Simpel toch?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat het niet kan. Hoe stel je je die verbanning voor? En wie breng je daarvoor mee om het waar te maken; een leger? Dat is dan oorlog voor vrede, onmogelijk dus.