Ik ben op zoek naar de roman Julie ou la nouvelle Héloïse van Rousseau in het Nederlands. Weet iemand of, en zo ja, waar die op internet staat?

De Nederlandse titel is Julie, de nieuwe heldin Héloïse.
Oud Nederlands is niet erg.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.3K
SimonV
9 jaar geleden
Waarom denk je dat de roman vertaald is?
Ik kan hier niets over vinden... http://nl.wikipedia.org/wiki/Julie,_ou_la_nouvelle_H%C3%A9lo%C3%AFse

Het beste antwoord

Er is wel degelijk een Nederlandse vertaling verschenen van Julie ou la nouvelle Héloïse, met als titel "Julia of de nieuwe Heloïse in brieven van twee gelieven [...]" (Amsterdam: Johannes Allart, 1797). In het digitaliseringsproject Delpher van de Koninklijke Bibliotheek en enkele Nederlandse universiteitsbibliotheken is dit boek gedigitaliseerd binnen de "Boeken Basis"-collectie, en dus zelfs online toegankelijk. Volgens de KB is er echter slechts één deel van deze vertaling verschenen. Het voorwoord van de vertaler meldt dat het vervolg spoedig zou verschijnen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Jammer, maar bedankt