Wanneer is het een probleem?

Als men een probleem heeft, en deze is verholpen, was het dan wel een probleem!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Taal
3.1K

Het beste antwoord

Als jij bepaalt dat iets een probleem is, dan is het op dat moment ook een probleem. En ook als het opgelost is was het op het moment dat het zich voordeed voor jou een probleem, het perspectief is alleen veranderd: 'het was toen een probleem, nu is het dat niet meer'. Simpele (misschien ongelukkige) vergelijking: bv een heel klein kind is een baby. Na 30 jaar is het een volwassene. Dit neemt het feit niet weg dat toen hij klein was, hij een baby was: 'hij was een baby, nu is hij dat niet meer'.
Hoop dat je hier wat aan hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Ja maar dan is het probleem opgelost, maar dan is het na de oplossing geen probleem meer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jazeker. Niet alle problemen zijn onoverkomelijke problemen. Maar als ze overkomelijk zijn, kan het nog wel een probleem zijn.

in principe is alles wat de gewenste situatie in de weg staat een potentieel probleem.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Precies de discussie die ik laatst met iemand had. De vraag was, hoe ga je om met problemen en het antwoord: ik raak er vreselijk door van slag. Maar het antwoord had eigenlijk moeten zijn dat je het gaat aanpakken.
Maar als ik iets zelf kan beïnvloeden en dus oplossen, dan is het toch geen probleem?
Bleek mijn definitie van probleem toch niet te kloppen. En dat is dus de antwoord op jouw vraag: iets wás een probleem, toen is er aan gewerkt en het is opgelost. Toen was het geen probleem meer. Maar dat neemt niet weg dat het in eerste instantie wel een probleem is geweest.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een opgelost probleem, kan je later verhalen als een genomen obstakel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Iets wat als een probleem wordt ervaren, is een probleem op dat moment. Dat staat los van dat het misschien kan worden opgelost. Juist het serieus ernaar kijken is het gevolg van het feit dat je het als probleem ervaart. Het brengt je in beweging en dat is een oerinstinct. Andere mogelijke reacties zijn ervoor weglopen of in paniek verstarren. Dat helpt dus niet voor een oplossing.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je eigen woorden houden het antwoord eigenlijk al in lijkt me. Waarom zul je aan de oplossing van een probleem beginnen als het probleem er niet is.
Er zijn ook mensen die problemen maken die er niet hoeven te zijn. Op zich is dat ook weer een probleem.
Geen problemen, geen uitdagingen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ken je de uitdrukking: een probleem is om opgelost te worden? Ja dus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als een probleem een probleem is, dan is het een probleem ;-)
Dat het later misschien verholpen wordt / is, is alleen maar fijn, maar dat zegt niet dat geen probleem wàs.
Er bestaan wel onoplosbare problemen, maar gelukkig zijn er altijd nog veel meer oplosbare problemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oplossen doet het probleem verdwijnen. Dat is ook de bedoeling van een oplossing. Als na de oplossing het probleem nog niet weg is, was de oplossing geen oplossing.