Woord van steun aan beste vriendin?

Haar oom (woonde in het buitenland) is vermoord, en ik sta nu beetje met de mond vol tanden. Zwijgen is soms goed, en wat ik tot nu toe zeg (typ: ik spreek haar op msn) is prima, maar: heeft iemand inspiratie voor een woord van begrip, met inhoud?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Taal

Het beste antwoord

ga maar gewoon op je eigen gevoel af.
jij kent haar beter als ons,tis jou vriendin.
weet zelf wel hoe moelijk dat is.
succes en sterkte
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Je bent dus sprakeloos. Zeg dat dan, want dat is wat er nu gebeurt.

Altijd vanuit je hart spreken in zo'n situatie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zeg dat je dit een moment vindt om te zwijgen en houd je er ook aan. Veel mensen zeggen dat ze sprakeloos zijn, en komen vervolgens met een heel lang verhaal.

Mensen die zoiets meemaken, begrijpen dat jij nauwelijks weet wat je moet zeggen, en zitten ook helemaal niet te wachten op allerlei mooie verhalen. Meestal willen ze hun verhaal kwijt, en het gevoel dat er iemand is, die echt luistert, en er ook echt is, doet ze veel goed.

Zeg dat je aan haar denkt, en dat je voor haar klaar staat. Dat geeft echt steun.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
gewoon zeggen dat je begrip voor haar hebt, maar dat je er ook geen woorden voor gevonden krijgt...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
vertel haar dat je niet goed weet wat je moet zeggen of probeer normaal te doen.Sommige mensen vinden het juist fijn als je het over iets anders hebt vraag het haar.Succes!