In het Grieks betekent χερσόνησος letterlijk 'schiereiland'.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

"Chersonissos (Grieks: Λιμένας Χερσονήσου, Liménas Chersonísou) is een plaats en gemeente op het Griekse eiland Kreta, aan de Middellandse Zee. De plaats ligt ongeveer 25 kilometer ten oosten van Iraklion en ten westen van Agios Nikolaos. Wat doorgaans Chersonissos genoemd wordt, is eigenlijk de haven ervan; Limenas Chersonissos."
[Bron: Wikipedia]
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er wordt naar de betekenis gevraagd.
Chersonissos (Liménas Chersonísou) is de belangrijkste en drukste toeristische bestemming op het Griekse eiland Kreta.
De plaats Chersonissos ligt in het noorden van Kreta en grenst inmiddels bijna aan de plaatsen Stalida en Malia. Naast de families en oudere stelletjes komen hier vooral jongeren om te genieten van het rijke uitgaansleven. In het centrum van Chersonissos vind je volop clubs, bars en retaurants. Ook tref je er een aantal Nederlandse bars en eetgelegenheden aan.
Verder heeft Chersonissos één van de beste stranden van Kreta. Helaas is het strand in het hoogseizoen eigenlijk iets te klein en is het er al snel te druk.

http://chersonissos.startpagina.nl/

http://www.chersonissos.nl/kreta/index.php
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er wordt naar de betekenis gevraagd.
De badplaats Chersonissos heet eigenlijk Liménas Chersonísou, wat zoveel betekent als de haven van Chersonissos.