Wat is het bijvoeglijk naamwoord van het woord ''privé''?

Die je in de volgende zin kan zetten:
Ik ga echt geen ... dingen tegen hem vertellen.

Vanochtend dacht ik er ineens aan toen ik iets wilde zeggen, maar ik kwam maar niet op het goede woord.

En ''persoonlijke'' telt niet mee.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ik ga echt geen ... dingen tegen hem vertellen. Ik ga echt geen PRIVATE dingen aan hem vertellen. Of: Ik ga echt geen PRIVATE dingen tegen hem zeggen.

Gewoon prive, niets anders, het wordt dan gewoon bijvoegelijk gebruikt!

gewoon prive ik ga geen PRIVE dingen tegen hem zeggen ik zou niet weten wat er anders tussen past

Inderdaad gewoon privé dingen of anders gebruik je persoonlijke dingen Toegevoegd na 1 minuut: Oeps je gaf al aan dat je 'persoonlijk' niet bedoelde sorry. Dan weet ik het ook niet...

Als je er niet goed uitkomt is het vrijwel altijd mogelijk synoniemen te gebruiken. In dit geval bijvoorbeeld: Ik ga echt geen vertrouwelijke dingen aan hem vertellen; of, Ik ga hem echt geen particuliere gegevens toevertrouwen; of, Ik ga hem echt niet openhartig te woord staan. Keuzes genoeg!

In het voorbeeld dat je geeft kan je 'privé' gebruiken. In meer formele teksten of gesprekken zou je 'private' kunnen gebruiken.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100