Wanneer en waarom is de afspraak gemaakt dat rood nee is en groen Ja?

Met als groen aan en gaan betekend en rood uit en stop.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Taal
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik had vanochtend net zo een voorbeeld. Met succes een update gedaan, maar stond een rood vinkje. Moest me even achter het oor krabben, ik had namelijk een groene verwacht.

Het beste antwoord

Die is nooit gemaakt. Dat is een reactie die 'van nature' in de mens aanwezig is.

Rood is de kleur van alarm / gevaar in de natuur. Denk aan bloed, koraalslangen, pijlgifkikkers / vuur

Groen is de kleur van 'in orde'; De wereld om ons heen is groen en in orde. Hierdoor is een natuurlijke reactie van 'oppassen' bij rood, en 'alles prima' bij groen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Rood staat symbool voor bloed en dat betekent dood.
Groen staat symbool voor groei en dat betekent leven.

dus:
Stoppen (met leven)
Dóórgaan (met leven).