verledentijd van willen?

Is het ik wilde of ik wou?

Zie dat sommige de voorkeur hebbe voor wou inplaats van wilde

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Taal

Het beste antwoord

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Correct! +1

Andere antwoorden (3)

het is wilde, wilden
wou en wouden is spreektaal.
ik had laatst ook deze vraag. ik heb een e-mail gestuurd naar vandalen en heb dit andwoord terug gehad.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zijn het vandalen of is het de van Dale trouwens ? ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja sorry het is inderdaad van Dalen... Spellingsfout:')
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En weer...
Amadea
13 jaar geleden
Als je Van Dale had aangeschreven, dan had je anTwoord gehad. Daarom twijfel ik aan de betrouwbaarheid van deze redenering!
rose
13 jaar geleden
Je kunt hier taaladvies.net/taal/advies/vraag/919 wel lezen wat van Dale er van vindt...
rose
13 jaar geleden
Voorgaande reactie was voor Amadea http://taaladvies.net/taal/advies/vraag/919/
Wilde is officieel. Wou is niet officieel, maar wordt tegenwoordig niet meer ''fout gerekend''.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wilde is de verleden tijd. Wou betekent zou willen: ik wou dat deze dag voorbij was.