Hoe luidde ook al weer dat gezegde wat synoniem is aan "dit was mijn bijdrage"?

Er is een uitspraak zo ongeveer als (ik zeg maar wat) "Dit was mijn nootje in de olie", zeg maar.
En ik kan er maar niet opkomen!
Wie weet het?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Taal
3.4K

Het beste antwoord

Dit was mijn duit in het zakje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

bedoel je: dit waren mijn twee centen?
Rieneke1
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, dat zocht ik!!! Dank je wel!
Rieneke1
13 jaar geleden
graag gedaan :)
Kan het de kers op het toetje zijn?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Duit in het zakje?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik had een vinger in de pap.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Moeilijk! ;-)
Je vraagt naar "synoniem" en daar weet ik niet zo goed raad mee.

Ik doe een gokje, misschien heb je er iets aan.

Je hoort mensen wel zeggen, nadat ze hun mening hebben gegeven: "ik heb gezegd", of "daar zul je het mee moeten doen".
Betekent iets als: ik heb mijn mening gegeven, en ik heb geen zin in verdere discussie.

Als het niet jezelf betreft, maar het gaat over de bijdrage van iemand anders dan is ook mogelijk: "een duit in het zakje willen doen".
Als je zegt: "hij doet ook een duit in het zakje" duidt dat op, een minder goede bijdrage.
Nog spottender zou kunnen zijn:
"Spuit 11 geeft ook modder"
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een steentje bijdragen kan ook ook.