Carglass reclame fout?

er wordt gezegd in de reclame: "binnen 30 minuten is het resultaat bijna onzichtbaar"

Als het resultaat onzichtbaar is, dan zie je niet dat er iets aan het sterretje gedaan is: dus zit je sterretje er nog gewoon! Slechte reclame of niet?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Het is gewoon niet in correct Nederlands verwoord, maar ze bedoelen uiteraard dat na 30 minuten het resultaat van hun behandeling is dat je bijna niets meer van het oorspronkelijke sterretje zult zien. Maar daar is het reclame voor, iedere seconde kost geld, dus als we hetzelfde in minder kunnen zeggen, dan levert dat geld op. Of er werken gewoon geen Neerlandici bij het desbetreffende reclamebureau :)

Ja lijkt me wel. Reclameboodschappen dienen heel duidelijk te zijn. of je kiest bewust voor geheimzinnigheid. Men moet zich niet gaan afvragen wat de bedoeling is van een gegeven tekst. Dat schept negatieve verwarring.

Ik denk dat ze bedoelen: "binnen 30 minuten is het resultaat: bijna onzichtbaar" Alleen hoor je die dubbele puntjes niet.

Ze zeggen dat het resultaat bijna onzichtbaar is. Dus hier is niets mis mee... Toen ik mijn eerste echte baan had in de brand- & Roetschade Reiniging en Reconditionering namen de verzekeringsexperts ook altijd genoegen met ons reinigingswerk. Even los van het feit dat de stucadoor, de schilder etc. nog gewoon aan het werk moesten voor een z.g.a.n. eindresultaat... Deze vergelijking komt bijna op hetzelfde neer...

reclame is prima, ik denk dat vrijwel elke luisteraar snapt wat ze bedoelen.

Wat zou je er van vinden als er gezegd werd: "binnen 30 minuten is het resultaat zichtbaar" dan zou je denken dat er een sticker oid eroverheen geplakt is. "binnen 30 minuten is het resultaat bijna onzichtbaar" dan zou je moeten denken, ik zie helemaal niets meer omdat ik door het glas heen kan kijken, dus is het onzichtbaar.

het is bijna ontzichtbaar, het gaat erom dat de ruit weer versterkt is. en de schoonheid moet je maar op de koop toe nemen. moet je eens horen hoevaak ze de woorden (bijna, als, meestal.) gebruiken in alleen al die reclame. x

Jazeker slechte reclame! Te vaak en te irriterent gewoon van de buis halen die Paul van Carglass

De reclame klopt inderdaad niet. Het werk is bijna onzichtbaar. Het sterretje blijft net zo zichtbaar als voorheen, alleen dan (hopelijk) steviger. En ik spreek uit ervaring, we hebben nu al 3 sterretjes in de ruit, en ze zijn allemaal zowel voor als na de 'behandeling' even zichtbaar.

Je ziet de dubbele punt op tv niet. Binnen 30 minuten is het resultaat: bijna onzichtbaar. Er is dus niets mis met de reclame.

In principe heb je gelijk maar iedereen weet wat er bedoeld wordt. Iedereen die televisie kijkt wordt volgens mij gek van deze reclame (elke dag meerdere malen te zien) en iedereen weet dat een sterretje repareren niets kost als je goed verzekerd bent. Maar.. heb je die sluikreclame voor de VVD in die reclame al eens gezien? Kijk maar eens als de Carglass-auto wegrijdt. Mag dat wel?

Tja.. als je het zo stelt. Leuke verspreking. En in mijn geval zit het sterretje er nog steeds en is het nog steeds goed zichtbaar. Waarom? Nou, ik heb het voor elkaar gekregen om binnen 1 week na reparatie een steentje te krijgen op precies die plek die net behandeld was (what are the odds...) Ja en dan krijg je te horen dat ze daar niets aan kunnen doen.. Ik wacht dus maar tot die scheurt en bestel dan maar een nieuw raam...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100