wat is de uitspraak van waarom en iedereen en vooraL?

Normaal heeft translate.google.nl het goed maar die zeggen waa rom iede reen en voor al?
Is dit goed?
En vanavond wordt vannavond
En vooruit wordt voorruit?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Taal

Antwoorden (3)

Nee! Dat is niet goed. Als je op 'Engels' klikt hoor je ook niet meer zo'n robot stem maar dat is als het goed is vernieuwd. Google Translate kent volgens mij alleen de klanken en zet die achter elkaar, vandaar dat het zo raar klinkt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien begrijp ik de vraag niet, maar als ik hier luister, dan hoor ik een mannenstem die de woorden
waarom
vooral
iedereen
vanavond

gewoon goed uitspreek.

http://translate.google.nl/translate_t?hl=nl&biw=960&bih=871&rlz=1W1GPEA_nl&q=waarom&um=1&ie=UTF-8&sl=nl&tl=en&sa=X&ei=KK79TfvkDsWF-waxt7C9Aw&ved=0CCAQrgYwAA#nl|en|vanavond
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Translate.google.nl heeft het dus duidelijk niet altijd goed ;-)
De uitspraak is:
waar-om
ieder-een
voor-al
van-avond
voor-uit (voor-ruit is weer iets geheel anders)