Was de meest voorkemende naam in de wereld?

Voornaam. en welke staan ingeschreven bij een land

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Taal
33.5K

Het beste antwoord

De meest voorkomende naam ter wereld is Mohammed. Hierbij zijn wel de variaties meegerekend zoals: Mohammad, Mohammed, Mohamed, Muhammed, Mahommed, Mehmed, Mehmet, Mahomet etc. Geschat wordt dat meer dan 15 miljoen mensen zo heten.

De meest voorkomende achternaam ter wereld is Chang.

De meest voorkomende achternaam in Amerika is Smith.

De meest voorkomende achternaam in Nederland is "De Jong". Daarna volgt 'De Vries' en pas op de derde plaats met bijna evenveel naamdragers staat Jansen.

Als je de namen Jansen en Janssen als één naam rekent, staat deze wel op de eerste plek.

Nog meer leuke weetjes over achternamen:

- Een van de meest voorkomende combinaties van voor- en achternaam is Jan de Vries.
- De langste Nederlandse achternamen (zonder spaties) zijn Groothuesheidkamp, Maarschalkerwaart (of: Maarschalkerweerd) en Papageorgeopoulos.
- De eerste naam in de lijst is Van der A en de laatste Zzixbekov.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vet
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
:)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hoezo 4 min? zeg het gwn ff erbij wrm. altijd hetzelfde
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wat stom zeg dat ze dat doen! bedankt voor de plus :)
Abraham en Lee
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
jan piet en klaas

lee en jang