Hoe moet je een brief ondertekenen als je namens een groep mensen een reactie stuurt?

GEwoon ipv je naam & functie iets als:

Namens .....
Prof Dr. Ir. Jan Klaassen
?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Taal
33.9K

Het beste antwoord

Of: "In opdracht"

Toegevoegd na 1 minuut:
Online gevonden voor je:

"Een ondertekening 'in opdracht' bestaat uit de volgende onderdelen:

* de slotformule (bijvoorbeeld 'Met de meeste hoogachting,' of 'Met vriendelijke groet,');
* de afkorting i.o., direct gevolgd door de handtekening op dezelfde regel (in plaats van i.o. ('in opdracht') zijn ook mogelijk: b.a. ('bij afwezigheid'), p.p. ('per procuratie'), p.o. ('per order') en het enigszins verouderde o.l. ('op last'));
* de naam van de opdrachtgever.

De naam van degene die feitelijk ondertekent, wordt dus niet genoemd. "

http://www.onzetaal.nl/advies/inopdracht.php
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Je zou kunnen zeggen, namens alle medewerkers van.....
Of je zou iedereen kunnen laten tekenen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heel veel brieven worden namens iemand ondertekend en dan staat er onder op i.o. (in opdracht van).

Dus als je het namens een groep doet dan denk ik dat je ook namens die groep ondertekend.

B.V.
i.o. buurtbewoners van .......
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je heet Jansen en je ondertekent namens de VVE van wooncomplex Goedwonen.

dan is het:

met vriendelijke groet,

VVE van wooncomplex Goedwonen,

namens deze:
Piet Jansen, secretaris.
itsme
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Correct.
Namens het team van...