Waarom kunnen we niet ontcijferen wat dieren tegen elkaar zeggen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Taal

Antwoorden (3)

Omdat dat hele andere klanken zijn als de mens uitspreekt of uitbrengt.

Bij Mega Mindy kon dit wel, die opa professor had een apparaat uitgevonden waarbij je in mensen taal kon verstaan wat de dieren aan elkaar vertelde.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat kunnen we wel. We zijn bij heel veel diersoorten al heel erg goed in het ontcijferen van boodschappen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Taal en communicatie is het moeilijkste wat er is. Met name de interpretatie. Zo kun je in bepaalde culturen je duim echt niet opsteken want dan ben je verkeerd bezig. Of je rechterhand uitsteken. Hier heel normaal, in andere culturen niet. Zo heb je in de dierenwereld ook communicatie. ALs je een beer tegenkomt moet je echt niet gaan rennen! Bij gorilla's ook niet, sterker nog, je moet je achterste laten zien als teken van onderdanigheid. Kortom we kunnen zelf nauwelijks met dieren communiceren of interpreteren wat ze denken of bedoelen laat staan dat we de dierentaal kunnen begrijpen. Het staat nog in de kinderschoenen.