Waar kom de opmerking: ik sla je in elkaar; vandaan?

Uit elkaar is toch logischer?

Toegevoegd na 17 seconden:
edit: komt

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Taal

Het beste antwoord

Als je iemand slaat, dan "deuk" je hem in, dus in elkaar slaan klinkt best logisch in mijn ogen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Bij flink slaan, duikt het slachtoffer al gauw in elkaar tot (waarom weet ik niet) de foetushouding. Waarschijnlijk de veiligste houding. Dus in elkaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Persoonlijk vind ik dat als je iemand uit elkaar slaat dat de armen en benen door de lucht vliegen, dán sla je iemand uit elkaar.
Maar iemand in elkaar slaan vind ik zelf logischer want als je bv een stomp in je maag krijgt dan 'klap' je in elkaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat je iemand flink in elkaar moet slaan voor ie "uit elkaar" ligt :-(