Wat zou een aanhef kunnen zijn in een email als je het aan een specifiek persoon stuurt (naam bekend) + een plaatsvervanger (naam onbekend)?

De mail wordt gestuurd naar een algemeen emailadres.
Geachte mevrouw Jansen en / of .........

Toegevoegd na 6 minuten:
Ik weet niet zeker of er een plaatsvervanger is maar het gaat meer om hoe je zoiets neerzet taaltechnisch. Ik wil de persoonlijk en de algemene aanhef combineren.

13 jaar geleden
in: Taal
2.7K

Het beste antwoord

Misschien is het 't beste om te schrijven:
Geachte mevrouw Jansen of plaatsvervang(st)er,
Dan wordt de e-mail mogelijk minder gauw bewaard tot mevrouw Jansen weer aanwezig is, maar begrijpt degene die haar werk overneemt dat hij / zij er ook mee aan de slaag kan.

Toegevoegd na 49 seconden:
slaag = slag
Amadea
13 jaar geleden
Annswers
13 jaar geleden
Niet het antwoord wat ik zoek, maar ik heb het zo opgelost

Andere antwoorden (3)

Als je de mail stuurt naar mevrouw Jansen, dan is het alleen maar Geachte mevrouw Jansen.
De plaatsvervanger wordt niet genoemd, want die weet zelf wel dat de mail gericht is aan mevrouw Jansen en dat hij/zij de taken van haar moet overnemen.
itsme
13 jaar geleden
Geachte,

TEKST
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou schrijven "Geachte mevrouw Jansen en heer Pietersen", of "Geachte mevrouw Jansen / heer Pietersen". Maakt niet zoveel uit denk ik verder. en/of zou ook wel goed kunnen.

Toegevoegd na 16 uur:
Als je niet weet of er een plaatsvervanger is, dan is je brief daar ook niet aan gericht, maar alleen aan mevrouw Jansen. Ik sluit me dan ook aan bij de eerste antwoordgever. Je schrijft als aanhef dan ook gewoon "Geachte mevrouw Jansen" en meer niet. Als er een plaatsvervanger is, dan snapt hij zelf wel dat die email ook aan hem is gericht in dat geval en zal zich heus niet beledigd voelen door het ontbreken van zijn naam.