Gastheer + gastvrouw = ???

Tja, hoe noem je dat nu eigenlijk, loop er al dagen over te denken. Je logeert bij mensen, hij is dan de gastheer en zij de gastvrouw maar als je ze samen wil melden...
Gaststel? Gastmensen? Gastpaar? Gastkoppel?

Dacht even aan gastouders maar dat klinkt niet als volwassenen onder elkaar.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Taal
11.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In 't Engels heb je daar gewoon 'host' voor... Ik kan in het Nederlands ook geen woord bedenken!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goede vraag zonder echt antwoord, want dat bestaat volgens mij in Nederland niet +1

Het beste antwoord

Gastgevers is een goed algemeen bruikbaar woord hiervoor.

Toegevoegd na 5 dagen:
‘Om mogelijke taalproblemen te voorkomen krijgen de Voorburgse gastgevers en hun gasten uit Hranice eerst een cursus Esperanto. Het Engels is volgens de Voorburgse organisatoren te moeilijk om in korte tijd te leren.’

(Bron: Haagsche Courant)

‘Te naaste maal echter zou hij zelf de gastgever zijn, en dan wilde hij zijne eigen bloedverwanten gedenken’

Van Stijn Streuvels
rose
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Gastheer en gastvrouw zeg je dan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gastgezin of gastouders
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
gastgezin lijkt mij de voor de hand liggende optie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ontvangers zou ook wel wat zijn.