Waarom zeggen wij 'mmm' als we iets lekker vinden, en is dit internationaal?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Taal
4.6K

Het beste antwoord

We zeggen niet zozeer 'mmm', maar als je iets lekkers in je mond hebt KUN je niet praten, en om dan uiting te kunnen geven aan je genoegen maak je een soort kreungeluid dat alleen maar kan klinken als mmmm. Liefst ook nog met enigszins getuite lippen.

En die klank op zich is als een soort onomatopee een soort van woordje geworden, waardoor je ook met lege mond en wat minder genoegen eenvoudig kunt aangeven dat je iets lekker vindt of gaat vinden.

Het geluid dat we maken wanneer we met dichte mond genieten is inderdaad behoorlijk internationaal ; ik ken geen enkel land eigenlijk waar mensen het NIET op die manier doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik denk dat we mmmmm zeggen omdat je met een volle mond niet mag praten!:)

Toegevoegd na 5 minuten:
Het is ook denkbaar dat je het zo lekker vindt dat je het jammer vindt om je smaakpapillen te moeten onderbreken, want je proeft veel beter met je mond dicht. Om een reactie te geven zeggen we dan mmmmm( kan niet anders met je mond dicht, als teken dat het smaakt zwaaien we onze hand naast ons hoofd heen en weer( niet de hele arm hè.
Alle mensen proeven met hun tong dus daarom zal dit misschien wel over de hele wereld gedaan worden!
amc
13 jaar geleden
het is n uiting van genot.(in ieder opzicht)