Excentriek heeft verschillende betekenissen maar je bedoelt waarschijnlijk raar, vreemd, grillig, buitenissig, zoals 'een excentrieke dame', 'een excentriek karakter' of 'hij kan zo excentriek doen'.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Buitenissig. Erg afwijkend.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kán ook positief zijn, maar in elk geval valt het op omdat iemand heel anders is.
* excentriek (mechaniek), een mechanisme dat een ronddraaiende beweging in een ander soort beweging omzet
* excentriciteit (astronomie), een omloopbaan van een hemellichaam die niet precies cirkelvormig is
* excentriciteit (gedrag), gedrag dat afwijkt van wat gangbaar is in de maatschappij
* excentriciteit (wiskunde), een maat voor de afwijking van de cirkel van een figuur
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Buitengewoon.
Onalledaags.
Markant.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ex·cen·triek bn, bw zonderling, buitenissig
Bronnen:
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Excentriek = gek maar dan voor rijke mensen...