Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik wil graag de Bosnische taal leren vanuit het Nederlands. Hoe doe ik dat?

Het probleem is namelijk dat er bijna geen boeken te vinden zijn met Nederlandse fonetische uitspraak of cd's of zelfs een echte cursus bij mij in de buurt (zuiden). Hoe kan ik Bosnisch leren op de meest gemakkelijke (speelse) manier?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Taal
4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Afgezien van de plaatselijke dialecten (en het gebruik van Turks in Bosnië) zijn Bosnisch en Servisch een pot nat. Een Bosnische taalcursus zie je nooit ergens aangeboden, maar cursussen Servisch zag je vroeger nog wel eens bij de grotere volksuniversiteiten. Ik weet echter niet of ze dat in Amsterdam, Utrecht of Rotterdam nog geven. Wat vroeger ook een mogelijkheid was, was als toehoorder de lessen volgen op de universiteit. Je moet daarnaar informeren op het Slavisch Instituut.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

zoek uit of er Bosniers bij je in de buurt wonen. Misschien willen zij het jou leren in ruil voor nederlandstalige hulp van jou
(Lees meer...)
13 jaar geleden
Probeer eens in contact te komen met Bosnische mensen die bij jou in de buurt wonen.
Die zullen er best wel zijn.
Je zou hen kunnen vragen,met de taal te helpen.
Meestal hebben zij een inburgeringscursus moeten volgen,en zouden ze hun boeken om kunnen zetten naar het bosnisch.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding