Bestaat de uitdrukking 'steel' of zoiets?

Gebruikt in een zin als 'dat is niet zo zijn steel'. Vrij vertaald daar heeft hij niet zoveel mee of 'dat is niet zo zijn ding'.

een week geleden
in: Taal
Pieterke
een week geleden
Dat is niet zo zijn stiel oftewel dat is niet zijn stijl, niet zoals hij het gewend is te doen.

Antwoorden (2)

Je zult 'stiel' bedoelen. Dat is oud-Nederlands voor beroep of vak.
een week geleden
Je bedoelt stiel. Dat is een oud woord dat ambacht, beroep, handwerk, vak betekent.
Amadea
een week geleden