Hoe spreek je "Charon" uit ?

Charon, zoon van Nyx en Erebos, is een figuur uit de Griekse mythologie en heeft de rol van veerman naar het onderaardse dodenrijk.

Maar hoe spreek je zijn naam uit ?

Als [Sjaron] of als [Garon] ?

Antwoorden (2)

Als Garon of evt Karon. Het is een Griekse X die transliterreert als CH, net als in bv psychologie.
8 maanden geleden
Uitspraak is: garón. Met een g en de klemtoon op de tweede lettergreep. Zoals de g in chaos, dat dezelfde Griekse oorsprong heeft.
8 maanden geleden