Wat betekent precies: Uiterste inleverdatum in 2 maart?

moet ik dit dan ten laatste 1 maart om 23u59 insturen? Of het ik de tijd tot 2 maart om 23u59?

een jaar geleden
in: Taal
1.7K
HannekeJanssen
een jaar geleden
Het is wel een rare zin: Ik zou eerder denken: Uiterste inleverdatum 2 maart (zonder "in") - dan is het dus 2 maart voor 23.59 uur. Tenzij het bijv. gaat om een bibliotheekboek: dan is het 2 maart, vóór sluitingstijd.

Antwoorden (3)

In dit geval heb je nog ruim een dag de tijd.
een jaar geleden
Dat is tot en met 2 maart tot einde dag.
een jaar geleden
De uiterste inleverdatum in 2 maart betekent dat het laatste moment waarop je iets moet inleveren op of voor 2 maart is. Als je iets na 2 maart inlevert, wordt het als te laat beschouwd.
10 maanden geleden