Wat de betekenis of nut van 'for' in de nieuwe engelse uitdrukking?

And now for something completely different. Je kunt for toch net zo goed weglaten?

een jaar geleden
in: Taal
1.3K
Edraket
een jaar geleden
Lijkt me ook.
Deze zin heb ik wel honderd maal op TV gehoord, en nooit is me dit extra woord opgevallen.
HannekeJanssen
een jaar geleden
And now for something completely different is een staande uitdrukking geworden - is dat begonnen bij de Pythons? Misschien al eerder, bij de stomme film (bijv. Laurel and Hardy?)? En ik vraag me af of die scene in Life of Brian zit, of in The meaning of life? (IK heb je link niet aangeklikt...)

Antwoorden (1)

Je kunt het eventueel weglaten.
"For" wordt hier gebruikt als een functiewoord om een waarneming, verlangen of activiteit aan te kondigen.
SimonV
een jaar geleden