Wat is de betekenis van 'long' in 'long covid' ?

Slaat dat op het orgaan: de longen ?
Of is het afkomstig van het Engelse woord voor 'lang/langdurig' ?

SentWierda
een jaar geleden
Long covid betekent: ernstige, langdurige covid-klachten. De definitie van 'long covid' is enigszins onduidelijk. Het kan gaan om klachten die minimaal vier weken aanhouden (NHG) tot klachten minimaal drie maanden na de besmetting (RIVM).
Bron: NRC, 8 oktober 2022.
TwanAnoniem
een jaar geleden
Langdurig. Kan verwarrend zijn omdat COVID ook met je longen te maken kan hebben. Maar in dit geval betekend het: Het hebben van langdurige (ernstige) COVID klachten.

Het beste antwoord

long covid betekent lang covid

het slaat dus niet op je longen maar op tijd.
Toegevoegd op 24 oktober 2022 11:36: bron
een jaar geleden