Dat is onmogelijk.
Wel kun je vaak vrouwelijke woorden herkennen, vanwege de uitgang: de lettergreep aan het eind van een woord. Bijv. -ing: vergadering, voortplanting, uitspanning.
Tot nu toe zijn in Goeie Vraag enkele tientallen vragen gesteld m.b.t. mannelijke en/of vrouwelijke woorden, zowel in het Nederlands als in het Frans en Duits, met soms verrassende antwoorden. Bijvoorbeeld dat vagina in het Frans mannelijk is. en dat de zon in het Duits vrouwelijk is en in het Frans mannelijk. In het Nederlands is de zon vrouwelijk, maar mannelijk mag ook.
Toegevoegd op 06 februari 2022 16:14: tekst
2 jaar geleden
Helaas kun je vaak niet ergens aan herkennen of een woord mannelijk of vrouwelijk is. Je zult het meestal moeten opzoeken in een woordenboek of woordenlijst. Er zijn zelfs vrij veel de-woorden die tegenwoordig niet meer specifiek mannelijk of vrouwelijk zijn, waarbij dan (v/m) of alleen 'de' in de woordenboeken en -lijsten staat.

Alleen bij personen en dieren is herkenbaar of het om een man(netje) of een vrouw(tje) gaat. Dus je zult kunnen begrijpen dat het de boer, jongen, koning, vader, kater, reu, stier, haan ...et cetera mannelijke woorden zijn.
Amadea