Bestaat er een gratis vertaling in het engels of nederlands van La leçon Euéne Ionesco?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Taal
1.6K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Of samenvatting
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Lees het in het Frans en maak zelf de samenvatting. Dan leer je tenminste met Frans omgaan. Het is niet goed om onder een taak uit te willen komen, want zo leer je niet. Daarvan ben je uiteindelijk zelf de klos.

Antwoorden (1)

Nee, daar kan je niet gratis aan komen. Er bestaat wel een Nederlandse toneeltekst van, maar die zul je moeten huren. Of naar een schouwburg gaan waar het opgevoerd wordt.

De Les.
In 1951 schreef Ionesco een tweede absurde eenakter. Hij noemt het een komisch drama. Je kunt het beschouwen als een zwarte komedie:
Een professor ontvangt een leerling ter voorbereiding van de doctorale examens. Maar de personages kunnen nauwelijks communiceren. De professor is verloren in zijn eigen wereld en zijn handelingen worden zinloos en absurd. De leerling is niet meer dan een slachtoffer van de moderne en burgerlijke waarden. Het eindigt waar De Les begonnen is: alsof er niets gebeurd is, alsof niets enige betekenis had.

Toegevoegd na 13 minuten:
Je kunt een pocket kopen waar de Engelse vertaling in staat:
The Bald Soprano and The Lesson: two plays. http://www.bol.com/nl/p/the-bald-soprano-and-the-lesson/1001004002983211/
Amadea