Wat wordt er bedoeld met deze zin over liefde?

Zie foto

Picture for question
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
in: Taal
1.8K

Het beste antwoord

Vrij vertaald staat er iets van: 'ik heb haar nooit begrepen, evenals de liefde.'
Het zegt over de liefde dat deze eigenlijk niet te begrijpen is, en dat klopt ook want liefde is geen begrijpen maar......liefde. Zo is zij waarschijnlijk ook niet te begrijpen dus kan het nog wel ok zijn.
2 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Deze zin is lastig te vertalen, maar ‘ze was onbegrijpelijk, net als de liefde’ komt in de buurt. Het eerste deel kun je ook vertalen als ‘ze is apart/bijzonder’.
De zin suggereert dat de schrijver om een onbegrijpelijke reden verliefd is op iemand die onbegrijpelijk bijzonder is.
2 jaar geleden
HannekeJanssen
2 jaar geleden
Het is een beetje een poëtische zin, daarom misschien ook moeilijker te begrijpen en vertalen. Maar je haalt de dubbele betekenis er goed uit. (ik zat ook al te puzzelen / na te denken over een antwoord). Plus van mij!