Bestaat er een afkorting voor de zin 'met toestemming van'?

Is er een afkorting die er wordt gebruikt voor de zin 'met toestemming van'? Of een soortgelijke afkorting, zoals bijvoorbeeld 'met permissie/goedkeuring van'.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Taal
2.4K
SentWierda
3 jaar geleden
Nee, 'met toestemming van' kan/mag niet worden afgekort.
Wel zijn er andere formuleringen: voor akkoord; geaccordeerd door; ingewilligd door. inwilliging door.
Voor het woord 'instemming' bestaat wel een afkorting: OK of voluit: oké.

Antwoorden (1)

Nee, daar bestaat in de Nederlandse taal geen afkorting voor. Wel is het mogelijk om hetzelfde met minder letters weer te geven: 'met fiat van'.
Amadea
3 jaar geleden
SentWierda
3 jaar geleden
@Amadea. Mooie vondst. Ik denk dat het woord 'fiat' (= dat het geschiede) voldoende is.
Amadea
3 jaar geleden
Zelf vind ik dat verwarrend, omdat ik dan eerst aan een auto denk.