Hoe spreek je 10,3.000 uit?

Picture for question
3 jaar geleden
in: Taal
19.6K
TurfGraver
3 jaar geleden
Tien komma drie punt nul nul nul
LeonardN
3 jaar geleden
Dat is een onzinnige weergave van een getal.
taillie
3 jaar geleden
waar heb je dit gezien?
SentWierda
3 jaar geleden
@Puk2019. Hoe kom je aan dit getal of heb je het zelf bedacht?
Er staat 10,3 - op een ingewikkelde wijze. Uitspraak: tien komma drie.
Griffin
3 jaar geleden
De getal notatie klopt van geen kant, dus valt er niks te zeggen over de uitspraak er van.
erotisi
3 jaar geleden
https://nl.scoutwiki.org/Lengte-_en_breedtegraad#:~:text=Lengte%2D%20en%20breedtegraden%20zijn%20denkbeeldige,naar%20West%20heet%20een%20breedtegraad.????
Puk2019
3 jaar geleden
@taillie , @SentWierda , Dit stond bij iemand op Instagram als aantal van volgers. Ik dacht... duhhh... 13000 gewoon dan toch?
LeonardN
3 jaar geleden
@Puk2019 Nee dat sowieso niet
103.000
Wellicht. Hoe spreek je 10,3.000 uit?
Niet als 13.000. Dat zou ik er iig nooit uithalen.

Het beste antwoord

Je spreekt dit uit als: tienduizend.
En dan de uitleg. Tik bij Google in "10,3.000 volgers" en je krijgt de website van een influencer waarop staat dat hij 10k volgers heeft. Dus 10.000 volgers.
3 jaar geleden
Puk2019
3 jaar geleden
Bedankt! Hier heb ik iets aan!

Andere antwoorden (3)

tien komma drie
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
nounka
3 jaar geleden
Ergens heb je wel gelijk.
Al vraag ik me wel af waarom die . 000 er nog staan.
10 drieduizend tienduizendsten

Met een decimaal minder: 10 driehonderd duizendsten

Met nog een decimaal minder: 10 dertig honderdsten

Met nog een decimaal minder: 10 drie tienden
Computoon
3 jaar geleden
Puk2019
3 jaar geleden
@taillie , @SentWierda , Dit stond bij iemand op Instagram als aantal van volgers. Ik dacht... duhhh... 13000 gewoon dan toch?
Computoon
3 jaar geleden
Was het informatie ut het Engels? In de Engelse taal wordt de komma gebruikt om aantallen boven de duizend weer te geven, de punt als decimaalteken. Dus 10.000,50 bij ons is 10,000.50 in Engelstalige teksten.
Computoon
3 jaar geleden
Maar goed, dan blijft het getal uit de vraag nog steeds een vreemd getal.
Als ik er van uit ga hoe het getal in de vraag (en nu ook in de afbeelding) staat, dan zou ik het uitspreken als “tien komma drie duizend”.
Wat je echter niet zo hoort neer te schrijven als het in de vraag staat.

10,3 k wordt dan denk ik sneller correct begrepen; het gaat hier nou eenmaal om grote getallen.
In het Engels zou dat 10.3 k zijn.

En de correcte schrijfwijze voor dat getal moet bij ons uiteraard 10.300 zijn, met als uitspraak “tienduizend driehonderd”.