Als je een brief schrijft naar iemand in Scheveningen, zet je dan 'Scheveningen' of 'Den Haag' op de enveloppe?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Taal
2.2K

Het beste antwoord

Den Haag, Scheveningen is een deel van Den Haag.

Toegevoegd na 2 minuten:
Scheveningen is hetzelfde als
Den Haag Centrum
Escamp
Haagse Hout

etc...

Scheveningen is dus een stadsdeel en dus is het formeler om Den Haag te schrijven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Als de postcode goed is, maakt het niet uit. Allebei wordt geaccepteerd.
itsme
12 jaar geleden
Als je de juiste postcode gebruikt maakt het niet uit of je als plaatsnaam Scheveningen of 's-Gravenhage schrijft. De postcode is namelijk het belangrijkst.
Amadea
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Weer goed, weer een plus dus!
Als je alleen de postcode en het huisnummer op de envelop zet, komt het ook aan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je zet vooral de postcode en het huisnummer op de enveloppe. De rest (naam, woonplaats) is wat TNT betreft decoratie. Dus als de ontvanger zich een echte Scheveninger voelt, dan zou ik inderdaad Scheveningen op de brief zetten. Maar uitmaken doet het dus niet.