Waarom heet blowen eigenlijk "blowen"?

Toegevoegd na 4 dagen:
Allebei bedankt!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Taal
3.7K

Antwoorden (2)

Het (eerste) effect van de canabis komt vaak met een klap, in het engels ook wel een blow (dreun).

Daarom heette een stickie of joint of pijpje ook wel een blow.

Daar komt het woord blowen vandaan.
rose
13 jaar geleden
Om je haar te föhnen of modelleren kun je gebruik maken van verschillende technieken. Bij modelföhnen föhn je het haar in het gewenste model. Daarvoor kun je een ronde en/of een platte borstel gebruiken, zo krijgt je kapsel namelijk meer volume. 'Blowen' is bijna hetzelfde als drogen, echter bij blowen hou je vooral rekening met de valling van je haar (zodat je kapsel toch iets meer stevigheid en richting krijgt).
Blowen betekent bij de kapper dus met warme lucht droog blazen. Omdat in je vraag niet staat in welk opzicht je blowen bedoelt, zou dit ook het antwoord kunnen zijn!
Amadea
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ha ha een plus voor het creatieve antwoord! Ik denk alleen dat de vragensteller iets anders bedoelt :-)